Agenda & planning documentatie
Agenda & Planning mobiel
Agenda & planning schermen
Agenda & Planning structuur
In de module Agenda & Planning worden drie verschillende typen agenda-items gebruikt:
- Algemene agenda-items
- Planning-items
- Afspraak-items
Algemene agenda-items
Algemene agenda-items zijn items die door een medewerker in een eigen agenda of in de agenda van een andere medewerker zijn gezet en die niet direct gekoppeld zijn aan een project, projectonderdeel, klant of contactpersoon. In de Maandagenda en Planbord wordt de tekst uit het veld "onderwerp" weergegeven. De algemene agenda-items zijn ongestructureerde items in tegenstelling tot de planning-items en afspraken.
Planning-items
Planning items zijn agenda-items die rechtstreeks verband houden met een project en een projectonderdeel. Planning-items worden door de medewerker zelf of door een planner in de agenda gezet. De relatie tussen de verschillende elementen voor een planning-item in de module Agenda & Planning kan als volgt worden omschreven:
- Projecten die voor een klant worden uitgevoerd zijn onderverdeeld in een of meerdere projectonderdelen.
- Deze projectonderdelen worden toegekend aan medewerkers die resources worden genoemd.
- Een medewerker kan alleen ingepland worden voor een projectonderdeel als die combinatie is vastgelegd bij resources.
- De medewerkers zijn, in verband met de autorisatie, ingedeeld in groepen.
Het onderstaande schema geeft de structuur van de module Agenda & Planning grafisch weer.
Afspraak-items
Een afspraak-item is een afspraak tussen een medewerker en een klant of een
contactpersoon van een klant.
- Klanten kunnen contactpersonen hebben
- Medewerkers kunnen een afspraak hebben, ofwel met een klant of met een contactpersoon van de klant.
- De medewerkers zijn, in verband met de autorisatie, ingedeeld in groepen.