Agenda & Planning structuur

In de module Agenda & Planning worden drie verschillende typen agenda-items gebruikt:

  • Algemene agenda-items
  • Planning-items
  • Afspraak-items

Algemene agenda-items

Algemene agenda-items zijn items die door een medewerker in een eigen agenda of in de agenda van een andere medewerker zijn gezet en die niet direct gekoppeld zijn aan een project, projectonderdeel, klant of contactpersoon. In de Maandagenda en Planbord wordt de tekst uit het veld "onderwerp" weergegeven. De algemene agenda-items zijn ongestructureerde items in tegenstelling tot de planning-items en afspraken.

Planning-items

Planning items zijn agenda-items die rechtstreeks verband houden met een project en een projectonderdeel. Planning-items worden door de medewerker zelf of door een planner in de agenda gezet. De relatie tussen de verschillende elementen voor een planning-item in de module Agenda & Planning kan als volgt worden omschreven:

  1. Projecten die voor een klant worden uitgevoerd zijn onderverdeeld in een of meerdere projectonderdelen.
  2. Deze projectonderdelen worden toegekend aan medewerkers die resources worden genoemd.
  3. Een medewerker kan alleen ingepland worden voor een projectonderdeel als die combinatie is vastgelegd bij resources.
  4. De medewerkers zijn, in verband met de autorisatie, ingedeeld in groepen.

Het onderstaande schema geeft de structuur van de module Agenda & Planning grafisch weer.

planning structuur

Afspraak-items

Een afspraak-item is een afspraak tussen een medewerker en een klant of een

contactpersoon van een klant.

  1. Klanten kunnen contactpersonen hebben
  2. Medewerkers kunnen een afspraak hebben, ofwel met een klant of met een contactpersoon van de klant.
  3. De medewerkers zijn, in verband met de autorisatie, ingedeeld in groepen.

afspraak structuur

 

Laatste nieuws

Budgetbescherming in euro compleet

Budgetbescherming in euro's, in plaats van uren, is nu compleet! Het verbruik van budgetten is direct zichtbaar in de urenregistratie en de budgetten kunnen worden gebruikt in de rapportages. Bovendien is de bescherming van deze budgetten nu mogelijk.

Lees meer

Upgrade naar 6.4.1 in weekend van 11 en 12 maart

In het weekend van 11 en 12 maart gaan we alle huurlicenties upgraden naar 6.4.1. U hoeft hiervoor niets te doen. Wel kan het zijn dat uw WATCH omgeving tijdelijk niet bereikbaar is.

Lees meer

Waarom kan ik deze uren niet meer wijzigen?

Er zijn verschillende redenen waardoor u uren niet meer kunt aanpassen in het urenregistratie- of validatiescherm. Sinds kort kunt u in een oogopslag zien wat de onderliggende oorzaak hiervan is.

Lees meer

Budgetbescherming

U kunt in WATCH instellen dat het aantal begrote uren niet mag worden overschreden. Dat noemen we Budgetbescherming. In versie 6.4 van WATCH zijn de mogelijkheden hiervoor verder uitgebreid. Zo kunt u nu ook een totaalbudget in euro’s opgeven.

Lees meer