Agenda & Planning structuur

In de module Agenda & Planning worden drie verschillende typen agenda-items gebruikt:

  • Algemene agenda-items
  • Planning-items
  • Afspraak-items

Algemene agenda-items

Algemene agenda-items zijn items die door een medewerker in een eigen agenda of in de agenda van een andere medewerker zijn gezet en die niet direct gekoppeld zijn aan een project, projectonderdeel, klant of contactpersoon. In de Maandagenda en Planbord wordt de tekst uit het veld "onderwerp" weergegeven. De algemene agenda-items zijn ongestructureerde items in tegenstelling tot de planning-items en afspraken.

Planning-items

Planning items zijn agenda-items die rechtstreeks verband houden met een project en een projectonderdeel. Planning-items worden door de medewerker zelf of door een planner in de agenda gezet. De relatie tussen de verschillende elementen voor een planning-item in de module Agenda & Planning kan als volgt worden omschreven:

  1. Projecten die voor een klant worden uitgevoerd zijn onderverdeeld in een of meerdere projectonderdelen.
  2. Deze projectonderdelen worden toegekend aan medewerkers die resources worden genoemd.
  3. Een medewerker kan alleen ingepland worden voor een projectonderdeel als die combinatie is vastgelegd bij resources.
  4. De medewerkers zijn, in verband met de autorisatie, ingedeeld in groepen.

Het onderstaande schema geeft de structuur van de module Agenda & Planning grafisch weer.

planning structuur

Afspraak-items

Een afspraak-item is een afspraak tussen een medewerker en een klant of een

contactpersoon van een klant.

  1. Klanten kunnen contactpersonen hebben
  2. Medewerkers kunnen een afspraak hebben, ofwel met een klant of met een contactpersoon van de klant.
  3. De medewerkers zijn, in verband met de autorisatie, ingedeeld in groepen.

afspraak structuur

 

Laatste nieuws

Informatie noteren zonder uren te schrijven

Met de release van versie 5.3 kunt u voortaan ook in het urenscherm informatie noteren bij een projectonderdeel zonder dat u er uren op schrijft.

Lees meer

Meer platte rapportagemogelijkheden

U kunt voortaan ook zogenaamde platte rapportages maken voor medewerkersrapportages en deze bovendien in WATCH zelf openen.

Lees meer

Nieuwe website en whitepaper bieden hulp bij het kiezen

Er zijn tegenwoordig heel veel systemen en tools voor urenregistratie op de markt. De geboden functionaliteit en de kwaliteit daarvan verschillen nogal.

Lees meer

Horeca-adviesbureau werd verrast met bijzondere wijnen

Enige tijd geleden won het horeca-adviesbureau Van Spronsen & Partners een wijnproeverij. Deze prijs ontvingen zij omdat zij mee hadden gedaan aan het klanttevredenheidsonderzoek onder WATCH-gebruikers.

Lees meer