Rechten agenda-items

In het document “autorisatie en filteren” van de module Urenregistratie wordt beschreven hoe de verschillende groepen toegang hebben tot verschillende pagina's en ook hoe de gegevens in deze pagina's gefilterd kunnen worden voor projectleiders, managers en medewerkers.

Voor agenda-items is een aparte rechteninstellingenscherm die gebruikt kan worden om de rechten met betrekking tot de agenda-item voor iedere individuele medewerker voor elk van de drie soorten agenda-items in te stellen.

Algemeen agenda- item

De rechten van de algemene agenda-items worden ingesteld in de rechtenpagina algemeen (Agenda & Planning > Instellingen > Rechten algemeen).

rechten algemeen
Figuur 1 Rechten algemeen

Voor elke individuele medewerker kan A, B of C worden ingesteld. Bij het creëren van een nieuwe medewerker in het systeem staat de waarde standaard op A. Het verschil tussen algemene agenda-items en planning- en afspraak-items is dat wanneer de A-waarde is ingesteld, de algemene agenda-items voor andere mensen dan de ingelogde gebruiker verborgen zijn.

Planning-item

De rechten van de planning-items worden ingesteld in de rechtenpagina planning (Agenda & Planning > Instellingen > Rechten planning).

rechten planning
Figuur 2 Rechten planning

Voor elke individuele medewerker kan A, B of C worden ingesteld. Bij het creëren van een nieuwe medewerker in het systeem staat de waarde standaard op A. Het verschil hier met algemene agenda-items is dat de ingelogde medewerker altijd de planning-items van andere medewerkers kan zien.

Afspraak-item

De rechten van de afspraak-items worden ingesteld in de rechtenpagina afspraak (Agenda & Planning > Instellingen > Rechten afspraak).

rechten afspraak
Figuur 3 Rechten afspraak

Voor elke individuele medewerker kan A, B of C worden ingesteld. Bij het creëren van een nieuwe medewerker in het systeem staat de waarde standaard op A. Het verschil hier met algemene agenda-items is dat de ingelogde medewerker altijd de afspraak-items van andere medewerkers kan zien.

Beheerpagina medewerkers

De rechten kunnen ook worden ingesteld in de beheerpagina medewerkers (Agenda & Planning > Beheer > Medewerkers). Wanneer de wijzigingspagina actief is aan de rechterkant van de beheerpagina en de desbetreffende medewerker waarvan gegevens gewijzigd moeten worden heeft toegang tot de module Agenda & Planning, kunnen de waarden A, B en C voor de drie typen agenda-items ook hier worden ingesteld.

beheerpagina medewerkers
Figuur 4 Beheerpagina medewerkers

Laatste nieuws

Uw uurtarieven indexeren

In WATCH is er een apart scherm om uw uurtarieven te indexeren. Door dit scherm te gebruiken, indexeert u de tarieven alleen voor toekomstige uren. Uren die in het verleden zijn geschreven houden het oude tarief.

Lees meer

Haal alles uit WATCH met de MaxWATCH sessie

WATCH zit bomvol mogelijkheden. We zien bij klanten dat ze lang niet al deze mogelijkheden inzetten. Tijdens een MaxWATCH-sessie zorgen we voor de perfecte match!

Lees meer

Prijsaanpassingen per 1 januari 2023

Musthave voert per 1 januari 2023 sinds jaren een prijsaanpassing door. Iedere klant krijgt hierover nog persoonlijk bericht.

Lees meer

Nieuw: de Projectverkenner

De nieuwe projecterkenner in WATCH biedt u een nieuwe mogelijkheid om uw projecten te beheren.

Lees meer